Vakantie voorbij - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Remco Zwetsloot - WaarBenJij.nu Vakantie voorbij - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Remco Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Vakantie voorbij

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg Remco

19 September 2010 | Verenigde Staten, Auburn

Ennnn laatste dag van de vakantie, dus voordat ik me weer in het schoolleven stort doe ik maar even een snelle update om van het gezeur af te komen. ;)

Mijn laatste blog was bijna 3 maanden geleden dus ik kan me niet eens meer herinneren wat ik allemaal in de tussentijd gedaan heb. Mijn dagelijkse schema had ik al op mijn vorige blog gepost en dat gold tot 11 augustus, de dag dat tutoren ophield. Sindsdien, en daarvoor ook al een beetje, heb ik vooral gelezen (ik blijf Cees z’n zoon, al zitten er 9 tijdzones en een oceaan tussen ons in) met als eindresultaat:
• Alexander Hamilton, Ron Chernow, 731 pagina’s
• Moral Politics, George Lakoff, 388 pagina’s
• The Political Mind, George Lakoff, 271 pagina’s
• The Federalist Papers, 527 pagina’s
• A Short History of Nearly Everything, Bill Bryson, 478 pagina’s
• Don’t Know Much About History, Kenneth C. Davis, 587 pagina’s
Totaal: bijna 3,000 pagina’s & 90 kranten. Ik heb er ondertussen alweer bijna 40 boeken erbij gekocht in mijn favoriete 2e hands boekwinkel in Seattle, genoeg leesvoer voor het hele jaar dus.
Behalve lezen heb ik natuurlijk ook nog meer dingen gedaan. Colleges beginnen hier nu overal (of zijn al begonnen, hangt ervan af of de universiteit semesters of kwartalen doet), wat betekent dat de grote meerderheid, behalve Kelli, JP en Stirling blijft bijna niemand hier, van mijn vrienden nu naar hun campus verhuizen. De meeste zitten nog wel in Washington, maar 2 goede vrienden zitten ondertussen al in Chicago en New Orleans, dus die zie ik in ieder geval een jaar niet meer. Enfin, veel tijd met hen besteed dus, dagtripjes, hangen, gamen, etc.
Wat nog meer… naast tutoren heb ik een paar uur per week aan mijn marketing baan gewerkt. Een van mijn taken was het maken van een marketing plan voor Nederland, dus als je ergens (Facebook, Google, posters op middelbare scholen, de krant) Green River /Study Abroad reclames ziet dan is de kans groot dat ik er iets mee te maken heb. Als afsluiting ga ik binnenkort een oriëntatie doen met de nieuwe Nederlandse studenten hier, 7 in totaal. Wat we gaan doen weet ik nog niet, maar het zal vast wel leuk (en raar, ik heb tijdens mijn eerste video chat met de familie wel gemerkt dat ik naast schrijven nu ook moeite begin te krijgen met spreken) worden.
En dan is er altijd de krant nog. Ik ben dit jaar de baas hier, dus het wordt nog harder werken dan eerst. Deze laatste maand zijn we volop aan het voorbereiden geweest en onze website is nu ongeveer af, al is het niet heel speciaal: http://www.thecurrentonline.net/. De krant zelf gaat er ook heel anders – veel beter – uitzien, maar die komt pas 8 oktober uit dus dat zien jullie dan pas. Morgen beginnen de lessen en sta ik voor het eerst voor de klas als quasileraar en ik begin daar wel aardig nerveus om te worden, maar dat komt wel goed.
De krant is eindelijk geleverd nu, dus ik ga afsluiten. Nog even snel mijn schema qua colleges:
• P E 103 (ja, gym is hier nog verplicht), 9 tot 10, dagelijks
• Phil 110, political philosophy, 10 tot 11.50, dinsdag en donderdag
• Art 109, beginning design, 4 tot 5.30, maandag en woensdag
• Journ 101, newswriting, online
Het zijn vooral makkelijke classes, dat heb ik expres gedaan, want met de krant en elke dag 3 uur tutoren kan ik er niet al te veel bij hebben.
Ik begin mijn ochtendritueel nu, dus tot schrijvens! (of tot 11 december, whatever comes first)

  • 19 September 2010 - 16:23

    Judith:

    veel succes met alles, Rem! het is leuk om af en toe even iets over je leven daar te lezen, dus ik hoop dat je eerder dan 11 december nog eens wat post!
    hrt grt, Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Green River Community College

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2011

Hij leeft nog hoor

08 Oktober 2010

De krant

19 September 2010

Vakantie voorbij

26 Juli 2010

Zomer!

16 Mei 2010

Jobfest & more
Remco

Actief sinds 06 Juli 2009
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 40273

Voorgaande reizen:

09 September 2009 - 01 Juli 2011

Green River Community College

Landen bezocht: