Zomer! - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Remco Zwetsloot - WaarBenJij.nu Zomer! - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Remco Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Zomer!

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg Remco

26 Juli 2010 | Verenigde Staten, Auburn

First of all - ongeveer 100 nieuwe foto’s erbij (waaronder een paar van mij in een apenpak, so by all means, enjoy): http://picasaweb.google.com/remcozwetsloot/Amerika#5482518630153915266

Daar ben ik alweer! Doe ik goed, al zeg ik het zelf, die blog bijhouden. Anyway…

Ik ben inmiddels druk van de zomer aan het genieten. In plaats van 4-5 uur slaap ik nu 6-7 uur per nacht, en ik heb warempel tijd voor dingen, hou je vast, die niet met college te maken hebben! Het is een wonder. Geen schoolpraat deze keer, dus ik sluit dat hoofdstuk gelijk af met mijn cijfers van vorig kwartaal:
English&101 – 3.6 (92% / in Nederland ongeveer een 9)
Anthropology 100 – 2.7 (85% / in Nederland een 8)
Geology&101 – 4.0 (97% / in Nederland een 10)
Journ 100.3 – 4.0 (100% / in Nederland een 10)

Hebben we dat ook weer gehad. En dan nu, mijn vakantie… in het begin viel ik echt in een gat - van 12 uur naar 0 uur per dag werken - maar ik zit ondertussen weer in een aardige routine: maandag t/m donderdag werk ik 3 uur per dag (12 – 13 en 14.30 – 16.30) op de campus als ESL tutor (English as a Second Language) en ren ik in mijn pauze ongeveer 4 kilometer op de trails achter de school. Thuis even voor de computer hangen en rond 7 uur koken en even TV kijken met Stirling en JP en dan in de avond een uurtje werken aan mijn andere baan, Student Marketing Assistant, voor ik me in een boek of een computerspel verlies. De volgende ochtend om 8 uur op, douchen, ontbijten, hele New York Times in de ochtend uitlezen en naar Green River lopen. Niet bepaald een spannend doordeweeks leventje dus, maar ik klaag niet, heb het geld nodig.

Vrijdag t/m zondag is het leukere gedeelte van de week. Ik doe bijna elke dag iets buiten, van kanoën tot wandelen tot zwemmen tot een berg op waggelen… er is hier in een gebied met ontelbaar veel meren en bergen altijd wel iets te doen. Vooral de bergen zijn erg indrukwekkend, en ik ga bijna elk weekend op een lange wandeling. Om maar even een cliché te gebruiken; “a picture is worth a 1000 words,” dus bekijk gewoon de foto’s maar.

Verder heb ik verrassend genoeg na 2 maanden niet veel groots te melden… met Kelli en mij gaat het nog steeds goed, we hebben 10 dagen geleden ons 6 month anniversary gevierd met een kleine wandeling en avondeten in een sjiek restaurant (waar zij, aangezien ik Nederlands ben, haar eigen rekening betaalde ;) ).

Nu bedenk ik me net wel wat groots – ondergetekende komt deze wintervakantie een paar weekjes naar huis! Het kwartaal loopt donderdag 9 december af, maar met het tijdsverschil en de 13 uur durende vlucht kom ik waarschijnlijk pas 11 december aan thuis. Gelukkig nog wel op tijd om een koffer cadeautjes op te halen met Sinterklaas (Wijchenaren en Nijmegenaren zullen hierover binnenkort een mail over ontvangen) en Kerst. Met wat geluk pik ik Oud & Nieuw ook nog mee, want het ziet er naar uit dat het nieuwe kwartaal op 3 Januari begint. Maar hopen van wel, want ik ben erg aan appelflappen en een oudejaarsconference toe… die Amerikaanse ‘comedians’ hebben bij elkaar ongeveer even veel humor als Jan Peter Balkenende (ik had even een klein privé feestje in mijn kamer toen ik hoorde dat die uit de Tweede Kamer is, trouwens). De tickets boek ik waarschijnlijk deze week. Kelli komt jammer genoeg niet mee, want ik wil genoeg tijd voor iedereen hebben nadat jullie het allemaal bijna anderhalf jaar zonder mijn geweldige aanwezigheid hebben moeten doen!

Ik ben maandag t/m donderdag bijna elke ochtend van 9 tot 11.30 (18 tot 20.30 NL) online op MSN (rawkingremco@hotmail.com … yeah, I know) als iemand wat meer wil horen; als ik hier alles wat ik doe op ga noemen ben ik morgen nog bezig, dus voor details gewoon chatten!

  • 27 Juli 2010 - 11:06

    Thijs:

    Hey leuke blog weer! Props for going Dutch, die promfoto's zijn geweldig! Maar wat is er in Wijchen?
    Doe de groeten aan Blaise!

  • 27 Juli 2010 - 22:51

    Annette:

    Hoi, eindelijk weer een bericht van mijn favoriete neef. Wat leuk dat je de natuur in de omgeving aan het verkennen bent. Mooie foto's van het hiken in de bergen. Nog een fijne vakantie. Groetjes!!

  • 24 Augustus 2010 - 13:07

    Will:

    Ha Remco! Ja, we gaan zeker een feestje bouwen als je weer in Wijchen bent om de goede en heilige klaas te ontvangen. Ik heb dit jaar een gloednieuw pak gekocht voor hem! Leonie, Hilly en Stan zijn net terug van een werkweek op Buitenkunst. Ik dacht dat de dames het erg naar hun zin hebben gehad in de polder. Daan heeft het afgelopen weekend een aantal bomen in de tuin gesnoeid en hij heeft daarbij 50 kuub hout verzameld! Joan leest een vet boek over Congo. Stan heeft de ene na de andere shoot. Ik ben in Israel geweest voor mijn werk en het was superindrukwekkend.
    Hoe weet ik ditalles van de kinderen? Afgelopen zondagavond hebben we de zomervakantie afgesloten met een heerlijk dineetje in de tuin. Frank was er ook bij. Dus zo kom ik alles aan de weet! Pas rond 24.00 ging iedereen zijns weegs. En het was heel gezellig.
    Ik zie en lees dat het goed met je gaat en dat vind ik fijn. Ga zo voort mijn jongen en ge zult spinazie eten... of zo....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Green River Community College

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2011

Hij leeft nog hoor

08 Oktober 2010

De krant

19 September 2010

Vakantie voorbij

26 Juli 2010

Zomer!

16 Mei 2010

Jobfest & more
Remco

Actief sinds 06 Juli 2009
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 40271

Voorgaande reizen:

09 September 2009 - 01 Juli 2011

Green River Community College

Landen bezocht: