Jobfest & more - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Remco Zwetsloot - WaarBenJij.nu Jobfest & more - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Remco Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Jobfest & more

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg Remco

16 Mei 2010 | Verenigde Staten, Auburn

Ben ik weer, na bijna 2 maanden. Veel gebeurd in de tussentijd (zoals altijd), so I’ll cut to the chase.

Ik zal maar beginnen met het slechte nieuws zodat jullie dat allemaal weer vergeten zijn tegen de tijd dat je klaar bent met lezen; geen vakantie in Nederland deze zomer. Kelli kon het geld niet bij elkaar krijgen voor vliegtickets en door een van mijn nieuwe baantjes ging het ook niet meer op de datum die we eerst in gedachte hadden. Ik weet dat veel mensen teleurgesteld zullen zijn, wat logisch is als je nog langer mijn geweldige aanwezigheid moet missen, maar wat beter nieuws is dat ik hierdoor waarschijnlijk wel met Sinterklaas en nieuw jaar thuis kan zijn dit jaar.

Op academisch gebied gaat het allemaal goed, heb niet de aller-leukste vakken dit kwartaal omdat ik wat verplichte vakken aan het doen ben die ik nodig heb voor mijn degree, maar het valt niet al te erg tegen. Desondanks het weinige huiswerk heb ik het wel heel druk, met als resultaat een Amerikaans slaapritme – i.p.v. 9 uur 6-7 uur slaap per nacht – waar ik me nu aan aanpas. Dit komt vooral door mijn promotie bij de krant, waardoor ik nu om het weekend 15 artikelen verbeter (of verscheur, dat komt ook wel eens voor) en de helft van de krant design, een klusje dat ongeveer 15-20 uur kost.

Daar bovenop heb ik nog een nieuw baantje, namelijk IESL Tutor. Dit houd in dat ik IESL, Intensive English as a Second Language (Aziaten die moeite met Engels hebben), studenten help met hun huiswerk en andere vragen. Ik heb 7 studenten plus een groepsles twee keer per week, wat op ongeveer 15 uur per week neerkomt, a $8.55 per uur.

Deze woensdag ben ik ook door het IP (International Programs) office benaderd voor een zomerbaan, iets waar ik toevallig al naar op zoek was. Wat het precies inhoud weet ik nog niet, dat gaan we na dit kwartaal bekijken (nog 4 weken), maar het word een soort Q&A project waar we gaan bedenken wat voor vragen buitenlandse studenten die misschien naar Green River willen komen zouden hebben en nadat we die bedacht hebben ga ik ze bekijken en beantwoorden. Het gaat verschillen per land (vraag me niet waarom, ik heb geen idee, maar meer werk en geld voor mij dus ik klaag niet) dus ik heb een paar projecten die elk 10-15 uur duren.

En dan het beste nieuws van de week: ik ben gekozen als Editor in Chief (hoofdredacteur) voor de krant volgend jaar. Het sollicitatiegesprek was dinsdag en een uur erna werd ik gebeld met het goede nieuws, en sindsdien ben ik druk bezig met voorbereiden – editor posities vullen, veranderingen doorvoeren, etc. Het begint officieel rond 10 September (wanneer ik en Kelli naar Nederland wouden komen), maar omdat ik heel wat ga veranderen en de nieuwe staff getraind moet worden gaan we al veel doen in de zomer.

Ik zal het schoolgedeelte maar afronden, maar niet voordat ik meedeel dat ik er serieus over na zit te denken om er nog twee jaar aan te plakken hier (ja, ik blijf bezig). Het hangt natuurlijk allemaal van het geld af, als ik een ongelimiteerd budget had zouden jullie me nooit meer terug zien, maar met mijn nieuwe baantjes – Editor in Chief is een $2,000 scholarship + $1,000 work grant salaris en tutoren gaat nog door volgend jaar – is de kans wat groter geworden dat ik het me kan veroorloven om te blijven. Ik zit nu naar een paar scholen te kijken, vooral Washington State University (http://www.wsu.edu/) en University of Washington (http://www.washington.edu/), maar ik weet waarschijnlijk niks tot zeker het einde van dit jaar.

Moving on, mijn social life (of wat er nog van over is). Het appartement is klaar, en na 2 maanden kan ik met enige zekerheid stellen dat ik het hier nu veel leuker heb dan in de eerste 6. JP is nog steeds niet verhuisd door problemen met zichzelf en thuis, dus die betaald al 2 maanden huur terwijl hij hier alleen in het weekend slaapt (op de bank). Hij heeft gister wel zijn bureaustoel en een doos met boeken meegenomen, dus als hij dit hogere tempo doorzet dragen we hier over maar een jaar zijn bed naar binnen. ;)

Ik ga ondertussen maar afronden, heb een zondagskrant hier die ik nog uit wil lezen (we hebben een abonnement op de New York Times, Newsweek en The Nation) en het is ook bijna tijd om te koken. Nog even plannen voor de komende weken: aankomende zaterdag, de 22e, hebben we een awards lunch omdat we met de krant prijzen hebben gewonnen dit jaar. De dag erna ga ik met Stirling en wat anderen naar Half Price Books, een hemel op aarde die we ontdekt hebben toen Cees hier op bezoek was (en ik realiseer me net dat ik het daar helemaal niet over gehad heb… kort samengevat: het was leuk!) waar ze goede boeken en cd’s/dvd’s voor as little as $2 per stuk verkopen. De week daarna komt ons laatste issue uit met de krant, waar we afscheid in nemen van de Green River President na 33 jaar dienst, wat heel speciaal gaat worden met allemaal dingen die we nog nooit gedaan hebben erin, een preview voor volgend jaar. En daarna is het alweer tijd voor finals, waar ik me minder op verheug, maar het is niet al te lastig.

Reken dus maar niet op een blog de komende 4 weken, maar als je nog wat meer wil weten kan je altijd mailen – remco.z@hotmail.com

Ajuus!

  • 17 Mei 2010 - 10:59

    Erik:

    Echt respect dat je daar zo je draai hebt gevonden. Ik weet van mijn zus dat je ontzettend moeilijk tussen die mensen komt daar. Hoewel het bij haar wel een kleine school was en dat dus ook wel een rol zal hebben gespeeld.
    Gefeliciteerd met je promoties, en veel plezier/succes daar! ik spreek je wel weer een keer op msn.
    Later

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Green River Community College

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2011

Hij leeft nog hoor

08 Oktober 2010

De krant

19 September 2010

Vakantie voorbij

26 Juli 2010

Zomer!

16 Mei 2010

Jobfest & more
Remco

Actief sinds 06 Juli 2009
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 40269

Voorgaande reizen:

09 September 2009 - 01 Juli 2011

Green River Community College

Landen bezocht: